توسعه یک رسانه یادگیری دیجیتال با استفاده از موبایل جی کوئری برای دبیرستان حرفه ای

چکیده- هدف این تحقیق توسعه دیجیتال است رسانه آموزشی موضوع مونتاژ کامپیوتر در دبیرستان های حرفه ای این رسانه آموزشی برای دانش آموزان پایه دهم انفورماتیک و ارتباطات مهندسی. فرآیند توسعه بر اساس انجام شد مدل ADDIE شامل تجزیه و تحلیل، طراحی، توسعه، اجرا و ارزیابی نتیجه توسعه یک برنامه تلفن همراه حاوی مطالب آموزشی در مورد مونتاژ کامپیوتر برنامه با JQuery Mobile ایجاد شده است چارچوبی برای بهینه سازی دستگاه تلفن همراه توسعه یافته است برنامه شامل چهار گزینه منوی اصلی، یعنی خانه، محتوا، مسابقه و کمک

کلمات کلیدی-مجموعه کامپیوتر، آموزش موبایلی، موبایل اپلیکیشن، جی کوئری موبایل، رسانه یادگیری دیجیتال مقدمه همراه با پیشرفت تکنولوژی بوده است تقاضای روزافزون برای تحرک بالا در آموزش و پرورش بخش، به ویژه در رسانه های یادگیری. یک رسانه یادگیری یک است به معنای بهبود درک دانش آموزان از یادگیری است مواد. با توجه به اهمیت یک رسانه یادگیری، آن است برای توسعه انواع مختلف الکترونیک ضروری است رسانه برای تسهیل تحرک مونتاژ کامپیوتر یکی از دروس تدریس شده در دبیرستان های حرفه ای بر اساس برنامه درسی 2013. این دوره شامل هر دو سخنرانی و کارگاه های عملی برای دانش آموزان پایه دهم. در تدریس این دوره، ارائه مناسب رسانه آموزشی ضروری است. در واقع، کفایت از رسانه برای یادگیری بسیار حیاتی است زیرا یک رسانه آموزشی است راهنمای فراگیران در فرآیند یادگیری [1]. تا به امروز، پرکاربردترین رسانه برای یادگیری است کاغذ یا چاپ با محتوای محدود و ثابت [2]. در این وضعیت، توسعه رسانه های یادگیری، از نظر محتوا و رسانه، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از راه های توسعه رسانه های یادگیری با استفاده از یادگیری تلفن همراه است. یادگیری موبایلی است بخشی از یادگیری الکترونیکی یا بیشتر به عنوان یادگیری الکترونیکی [1] شناخته می شود. یادگیری الکترونیکی اساساً نوعی یادگیری است که به صورت دیجیتال ارائه می شود قالب از طریق فناوری اطلاعات [4]. یادگیری سیار یک برنامه ای که می تواند به عنوان راه حلی برای آموزش استفاده شود مشکلات به ویژه مشکل دسترسی عادلانه به آموزش و کیفیت محتوای آموزشی و معلمان [2]

رسانه های الکترونیکی در واقع انواع مختلفی از ویژگی های مدرن را ارائه می دهند که انتظار می رود برای ارائه راحتی در تحویل درس مونتاژ کامپیوتر. این مطالعه با هدف توسعه یک رسانه دیجیتال برای یادگیری مونتاژ کامپیوتر با استفاده از موبایل فناوری که قادر به رفع کاستی های موجود است رسانه های یادگیری رسانه یادگیری دیجیتال ایجاد شده توسعه یافته است در این تحقیق ویژگی های متنوعی را ارائه می دهد که قادر به ارائه است مواد با کیفیت بالا که همراه با توضیحات، Fig.s و فیلم های آموزشی از طریق فناوری تلفن همراه، مواد آموزشی انتظار می رفت که به راحتی در دسترس و جذاب برای ایجاد انگیزه باشند زبان آموزان در حال مطالعه همچنین، رسانه یادگیری می تواند به عنوان مجموعه ای از برگه های کار تکمیل شده با Fig.s کار، گام به گام دستورالعمل ها و برگه های ارزیابی [3]

برگه کار به عنوان یک دستورالعمل برای انجام عملی عمل می کند فعالیت در آزمایشگاه به طور کلی، برگه شغلی با هدف معلمان را در طول فرآیند آموزشی راهنمایی کند. همچنین برگه شغلی همچنین به دانش آموزان در انجام عملی راهنمایی می کند یا فعالیت های آزمایشگاهی و به عنوان ابزاری برای ارزیابی عمل می کند موفقیت/تسلط دانش آموز برگه های کار به صورت الف نوشته می شوند زبان استاندارد، واضح، ساده، ارتباطی و آسان توسط دانش آموزان قابل درک است. آنها همچنین از نمادها و اصطلاحات رایج و پرکاربرد در مدرسه/کار محیط. همچنین، برگه های شغلی دارای تصاویر یا Fig.s به عنوان کمک بصری برای یادگیری مطالب

آموزش الکترونیکی نقش بسزایی در آموزش دارد، اما متأسفانه به ندرت استفاده می شود [4]. آموزش الکترونیکی آموزشی است سیستم یا مفهومی که از فناوری اطلاعات در فرآیند تدریس و یادگیری نه تنها این، در آموزش الکترونیکی، دروس با استفاده از سیستم های الکترونیکی یا کامپیوتری ارائه می شود برای حمایت از فرآیند یادگیری [5]. یادگیری الکترونیکی اشاره دارد آموزش از راه دور که در آن اصول آموزشی فرآیند با فناوری ادغام شده است. به عبارت دیگر، فرآیند تدریس و یادگیری می تواند بدون هیچ گونه تماس چهره به چهره بین معلمان و دانش آموزان انجام شود [6]. مشکل دیگر عدم درک دانش آموزان است مزایای یادگیری الکترونیکی [7]. یکی از انواع آموزش الکترونیکی تلفن همراه است یادگیری، که یک مدل یادگیری است که از اطلاعات استفاده می کند و فناوری ارتباطات مزایای عمده از یادگیری سیار هستند که مواد آموزشی می تواند باشدتوسعه یک رسانه یادگیری دیجیتال با استفاده از موبایل جی کوئری برای دبیرستان حرفه ای

در هر زمان به راحتی قابل دسترسی هستند و از نظر بصری جذاب هستند [5]. با این حال، هر ماده آموزشی برای موبایل مناسب نیست یادگیری. در این مطالعه، محققان یک برنامه کاربردی توسعه دادند برای یادگیری تلفن همراه با استفاده از JQuery Mobile. جی کوئری موبایل یک چارچوب برنامه کاربردی وب است که برای آن بهینه شده است مشاهده پاسخگو به خصوص در دستگاه های تلفن همراه. این چارچوب از کتابخانه های CSS و جاوا اسکریپت در نظر گرفته شده است برای صفحه نمایش لمسی کتابخانه جاوا اسکریپت در JQuery است ماژولار، از توسعه صفحات وب پویا پشتیبانی می کند با ویژگی های مختلف و برنامه های کاربردی مبتنی بر وب. با همه آن عناصر مطلوب چارچوب JQuery، توسعه برنامه های کاربردی یادگیری تلفن همراه می تواند

این تحقیق بر اساس ADDIE انجام شده است مدل توسعه شامل تجزیه و تحلیل، طراحی، توسعه، اجرا و ارزیابی. دنبال کردن در مرحله اول، یعنی تحلیل، پژوهشگران به تجزیه و تحلیل آموزشی پرداختند اهداف، برنامه درسی و مواد، سطح توانایی کاربران و آنها مشخصات. این مرحله با هدف شناسایی برنامه درسی انجام شد و مطالبی که باید توسط کاربران آموخته شود تا توسعه یافته باشد برنامه می تواند نیازهای یادگیری آنها را برآورده کند. دومین، محققین مواردی را که قرار است ارائه شوند طراحی کردند نسخه های خطی و جریان تحویل مواد در قالب فلوچارت و استوری بورد رسانه و همچنین جمع آوری همه مواد مورد نیاز. مرحله بعدی فرآیند توسعه بود شامل چارچوب JQuery Mobile. دنبال کردن چارچوب، ماژول های برنامه با استفاده از یک تشکیل شده است ویرایشگر به نام Sublime Text. پس از تکمیل تمام ماژول ها و یکپارچه، برنامه با استفاده از Ionic SDK ساخته شده است. را برنامه در نتیجه به شکل apk یا بسته اندروید بود قابل نصب بر روی تمامی دستگاه های اندرویدی این یادگیری متوسط، در واقع، می تواند در هر زمان و هر مکان اجرا شود، و از این رو تسهیل یادگیری دانش آموزان به دلیل دسترسی آسان.

مرحله بعدی شامل فرآیند اجرا بود 20 پاسخ دهنده، برای تعیین رضایت و نگرش کاربر انجام شد نسبت به برنامه توسعه یافته نتایج این مرحله مبنایی برای تعیین اعتبار خواهد بود درخواست، و از این رو مرحله ارزیابی. محصول بود کیفیت آن بر اساس بازخورد کاربران ارزیابی می شود به طوری که هر می توان ایرادات را شناسایی و برطرف کرد. کیفی و کمی داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. داده های گرفته شده بودند اطلاعات در مورد دروس مونتاژ کامپیوتر و رسانه های آموزشی و مواد مورد استفاده تجهیزات مورد استفاده برای توسعه برنامه شامل یک کامپیوتر شخصی بود و بسته های نرم افزاری به عنوان مثال یک ویرایشگر (متن عالی)، چارچوب (JQuery Mobile 1.4.5) و سازنده (Ionic SDK). [1] نتایج محصول نهایی این توسعه یک موبایل است برنامه حاوی مطالب آموزشی در مورد کامپیوتر مونتاژ و با استفاده از چارچوب JQuery توسعه یافته است. می تواند به عنوان یک برنامه وب (قبل از ساخت با SDK) اجرا شود و برنامه اندروید (پس از ساخت با SDK). به عنوان یک موضوع در واقع، چارچوب JQuery Mobile ابزاری عالی برای این کار است ساخت برنامه های کاربردی بهینه شده برای دستگاه های تلفن همراه را برنامه توسعه یافته در این مطالعه را می توان در هر دو راه اندازی کرد گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی یا رایانه های ویندوزی یاتوسعه یک رسانه یادگیری دیجیتال با استفاده از موبایل جی کوئری برای دبیرستان حرفه ای

لپ تاپ ها حداقل مورد نیاز برای اجرای این برنامه دستگاه های تلفن همراه در جدول 1 ارائه شده است. جدول 1. حداقل نیازمندیها برای تبلت تلفن های هوشمند کامپوننت حداقل مورد نیاز پردازنده MTK 6572 دو هسته ای 1 گیگاهرتز وضوح صفحه نمایش 512 مگابایت رم 540×960 پیکسل سیستم عامل Jelly Bean (اندروید 4.2.2) پردازنده گرافیکی Mali-400MP همچنین حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای برنامه در رایانه یا لپ تاپ ویندوز در ارائه شده است جدول 2. جدول 2. حداقل سیستم مورد نیاز برای دسکتاپ

کامپوننت حداقل مورد نیاز پردازنده 2.33 گیگاهرتز یا سریعتر پردازنده سازگار با x86 یا پردازنده Intel AtomTM 1.6 گیگاهرتز یا سریعتر برای نت بوک ها استارت سیستم عامل ویندوز 7 رم 1 گیگابایت مرورگر اج، موزیلا، کروم، اپرا (جدیدترین مرورگر) این برنامه چندین مطالب درسی را ارائه می دهد، از جمله ابزار و مواد مونتاژ، ایمنی محل و کار، مراحل جداسازی، و پیکربندی بایوس. عنوان موارد برای انطباق با آن اضافه و به روز خواهند شد توسعه برنامه درسی در این نرم افزار، چهار وجود دارد گزینه های منوی اصلی اولین منوی “صفحه اصلی” است که شامل صفحه شروع برنامه و توضیح مختصری است از موضوع بحث در شکل 1 ارائه شده است.

شکل 1 نشان می دهد که منوی مواد، منوی اصلی است این نرم افزار، شامل انتخاب موضوعات مورد نظر است مطالعه کرد. در این منو، مواد نیز در ارائه شده است فرمی از آموزش های ویدئویی که می توان به صورت آنلاین به آنها دسترسی داشت. شکل 2 را ببینید.

هر موضوع شامل چندین پنل توضیحی طراحی شده است با ویژگی جمع شونده و مجهز به Fig.s و زیرنویس هایی که می توانند بزرگ شوند (همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است).

پس از یادگیری یک موضوع خاص، کاربران می توانند موضوع خود را آزمایش کنند درک با آزمون ها آنها می توانند به منوی “Quiz” بروند، موضوع را انتخاب کنید و آزمون ها را به صورت سوالات چندگزینه ای بگیرید. شکل 4 را ببینید.

آخرین منوی “Help” حاوی دستورالعمل هایی برای استفاده از کاربردهایی مانند ناوبری و دسترسی به مواد و آزمون ها و اطلاعات در مورد توسعه دهندگان. هدف این منو برای کمک به کاربرانی که در استفاده از برنامه مشکل دارند. دیدن شکل 5.

رسانه آموزشی توسعه یافته در این مطالعه موبایل است برنامه ای که از زبان برنامه نویسی JQuery Mobile استفاده می کند و می تواند بر روی دستگاه های تلفن همراه اجرا شود. بنابراین می توان به آن دسترسی داشت در هر زمان و هر مکان برنامه به عنوان یک طبقه بندی می شود رسانه ای برای یادگیری تلفن همراه یادگیری موبایلی یک یادگیری است فرآیندی که در آن کاربران مجبور نیستند در یک مکان بمانند یاد بگیرند یا به عبارت دیگر فعالیت یادگیری با استفاده از فناوری با تحرک بالا [2]. این اپلیکیشن از چهار آیتم منوی اصلی تشکیل شده است. را منوی “صفحه اصلی” صفحه اول برنامه و معرفی دوره منوی “Help” شامل دستورالعمل استفاده از برنامه منوی “محتوا”. مطالب دوره مونتاژ کامپیوتر را ارائه می دهد. را منوی «مسابقه» آزمون‌ها را در قالب چند گزینه‌ای ارائه می‌کند سوالاتی برای بررسی یا ارزیابی درک نتایج حاصل از کارآزمایی میدانی محصول شامل 38 دانش‌آموز بود Universitas Negeri Malang نشان می دهد که رسانه یادگیری توسعه یافته برای استفاده قابل استفاده است زیرا معیارها را برآورده می کند یک رسانه آموزشی با کیفیت خوب همچنین، نظرسنجی در مناسب بودن مواد نتایج مطلوبی را نشان داد، به عنوان مثال. 28.9% از پاسخ دهندگان 5، 42.1% 4 و 28.9% پاسخ دادند. 3. شکل 6 را ببینید.

نتایج بررسی استفاده از زبان نشان داد که 23.7 درصد پاسخ دهندگان 5، 31.6 درصد 4 و 44.7 درصد پاسخ دادند. 3. نتایج در شکل 7 ارائه شده است.

با توجه به نتایج بررسی اثربخشی نمایشگر، 28.9 درصد پاسخ دهندگان 5، 44.7 درصد 4 و 26.3 درصد پاسخ دادند. 3. نتایج در شکل 8 نشان داده شده است.

نظرسنجی در مورد قابلیت اطمینان ویدیوها مثبت نشان داد نتایج، یعنی 28.9٪ پاسخ دهندگان 5، 34.2٪ 4 داده اند، و 36.8٪ 3 را دادند. شکل 9 را ببینید.

نتایج نظرسنجی در مورد مناسب بودن مواد نشان داد که 23.7% پاسخ دهندگان 5، 36.8% 4 داده اند، 36.8% 3 و 2.6% 2 دادند. شکل 11 را ببینید.

برنامه توسعه یافته در این تحقیق می تواند اجرا شود دستگاه های تلفن همراه مختلف زیرا با استفاده از آن توسعه یافته است چارچوب جی کوئری موبایل. با این حال، این نرم افزار دارای اشکالات متعددی مانند مطالب نامفهوم و چیدمان و طراحی غیر جذاب بنابراین، تحقیقات آتی است انتظار می رود برنامه های مشابهی را توسعه دهند که دارای محتوای عمیق تر و نمایشگر جذاب تر باشند. همچنین برای توسعه برنامه های کاربردی جلب توجه، پیشنهاد می شود ادغام شوند منابع چند رسانه ای بیشتر و همچنین عناصر تعاملی را وارد کنید برنامه. توسعه برنامه های کاربردی یادگیری بیشتر برای دستگاه های تلفن همراه انتظار می رود که مزایای استفاده از دستگاه های تلفن همراه در زمینه آموزش و پرورش و ارائه مثبت تاثیر بر یادگیری در مجموع وجود چنین برنامه هایی برای تشویق دانش آموزان به یادگیری عمیق تر و لذت بردن بسیار حیاتی است فرآیندی که دانش به دست آمده به راحتی انجام نمی شود فراموش شده. IV. نتیجه گیری

محصول توسعه یافته در این مطالعه یک رسانه یادگیری است در قالب یک اپلیکیشن موبایل توسط دانش آموزان قابل اجراست از طریق دستگاه های اندرویدی یا رایانه های شخصی. برنامه مطالب آموزشی و فیلم های آموزشی را برای دوره مونتاژ کامپیوتر. مجهز به ارزیابی است ابزار در قالب آزمون برای هر موضوع. وجود دارد چهار آیتم منوی اصلی در برنامه منوی “صفحه اصلی”. صفحه اول برنامه و معرفی را نشان می دهد دوره. منوی “Help” حاوی دستورالعمل هایی برای استفاده از کاربرد. منوی “Content” مطالب مربوط به آن را نشان می دهد دوره مونتاژ کامپیوتر. منوی “آزمایش” فراهم می کند آزمون ها در قالب سوالات چند گزینه ای برای بررسی یا درک را ارزیابی کنید رسانه آموزشی را می توان در اندرویدهای مختلف کار کرد دستگاه های تلفن همراه مطالب آموزشی در مورد مونتاژ کامپیوتر که جالب و آسان است فهمیدن. همچنین به دلیل قابلیت جریان مجدد، پیمایش آسان است قالب در این نرم افزار، آزمون هایی برای تست دانش آموزان وجود دارد. درک، آموزش های تصویری برای ارائه بیشتر مطالب به وضوح، Fig.s برای کمک به دانش آموزان برای درک بهتر. به طور کلی، این رسانه یادگیری برای استفاده قابل استفاده است اما باید بهبود یابد به علاوه.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه ارتباطات شبکه های آماتیس
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.